Kapan?

Baru saja datang..
Menghancurkan, meluluhkan..
Kupikir dengan menggantung bulan disudut mataku akan membuat mengerti..
Tapi ternyata tidak, aku salah..

Baru saja dikatakan..
Tapi sudahlah lagi lepas kepercayaan..
Kukira dengan menyusun bintang diuntai rambutmu akan membuatmu berubah..
Tapi ternyata tidak, aku salah..

Sampai kapan aku harus menanam duri, bukan benih?
Sampai kapan kau gunting pita cinta yang mengikat erat kita dalam cerita?
Esok aku pergi, aku mencari
Apa yang sebenarnya selama ini membuat luka, air mata

Kau boleh benci semua bunga yang kutanam dihatimu
Tapi aku tidak! Aku takkan!
Aku hanyalah pelepas dahaga yang kau teguk dan kau muntahkan
Dan aku akan bertahan dengan cawan yang kau tinggalkan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 komentar:

Posting Komentar